نقش ساعد در ماساژ درمانی

امروز با مرکز ماساژ ماهور همراه باشید تا در ارتباط با نقش ساعد در ماساژ را برای شما توضیح دهیم… نقش ساعد در ماساژ درمانی چیست؟ یکی از شیوه های خود مراقبتی به عنوان یک ماسور، این است که بدانید نقش ساعد در ماساژ درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است و این را بدانید که […]

فهرست مطالب

امروز با مرکز ماساژ ماهور همراه باشید تا در ارتباط با نقش ساعد در ماساژ را برای شما توضیح دهیم…

نقش ساعد در ماساژ درمانی چیست؟

یکی از شیوه های خود مراقبتی به عنوان یک ماسور، این است که بدانید نقش ساعد در ماساژ درمانی از اهمیت زیادی برخوردار است و این را بدانید که در طی جلسات ماساژ درمانی، کمتر به دستان خود تکیه کرده و بیشتر از ساعد خود استفاده کنید. یک ضرب المثل معروف می گوید: «وقتی تنها ابزاری که در اختیار دارید، چکش است؛ هر مشکلی شبیه میخ به نظر می‌ رسد». این ضرب المثل، به یک مفهومی به نام «قانون ابزار» اشاره دارد و به معنی تکیه بیش از حد به یک ابزار آشنا است. این ابزار آشنا در ماساژ درمانی، همان ساعد دستان شما به عنوان ماسور است. بنابراین، نقش ساعد در ماساژ درمانی بسیار مهم است.

22

ماساژ دیپ تیشو

در زندگی روزمره، دستان شما ابزاری هستند که به شما کمک می کنند با دنیا و دیگران ارتباط برقرار کنید. شاید به نظرتان غیرقابل تصور به نظر برسد، ولی محققان پیشنهاد می کنند که در ماساژ کمتر به دستان خود وابسته باشید.

ممکن است اتکای بیش از حد به دستان، موجب وارد شدن آسیب به آنها شود و دیگر نتوانید به حرفه مورد علاقه خود به عنوان ماسور ادامه دهید. بنابراین، استفاده از گزینه هایی فراتر از دست و انگشتان، می تواند طول عمر شغلی شما را افزایش دهد. به دلیل نقش ساعد در ماساژ درمانی، من استفاده از ساعد را به شما پیشنهاد می کنم.

23

نقش ساعد در ماساژ درمانی و اهمیت استفاده از آن

 

چرا باید از ساعد خود استفاده کنید؟

ممکن است در ابتدا، به دلیل عادت کردن به استفاده از دست و انگشتان، نتوانید به راحتی از ساعد استفاده کنید. ممکن است نگران باشید که مشتری، فشار آرنج شما را بیش از حد روی بدنش احساس کند. شاید نگران باشید که مشتری انتظار دارد که حتما از دستان و انگشتان خود برای ماساژ استفاده کنید.

علیرغم این نگرانی ‌ها، اگر یاد بگیرید که کمتر از دست ‌های خود استفاده کنید، به دلیل نقش ساعد در ماساژ درمانی، می توانید از دستان خود در برابر آسیب ناشی از کار محافظت کرده و مدت بیشتری در حرفه ‌ای که دوست دارید، بمانید.

Buddy Hammonds به عنوان یک ماسور حرفه ای می گوید: «من در اوایل سال 2015، به عنوان ماساژ درمانگر استخدام شدم. شرایط کار و حقوق من نسبتا خوب بود؛ اما کار سخت ‌تر از چیزی بود که پیش ‌بینی می‌کردم. من به مدت چهار سال و نیم، 24 ساعت در هفته خدمات ماساژ را به مشتریان ارائه می دادم. در این مدت بیش از 5000 ساعت به مشتریان خدمات ارائه کردم. آیا اگر در این مدت، فقط از دستانم استفاده می کردم، می توانستم آنها را سالم نگه دارم؟ من برای مراقبت از دستانم و با آگاهی از نقش ساعد در ماساژ درمانی، برای اجرای برخی از تکنیک ها از ساعد استفاده می کردم.

حتما بخوانید
تاثیر ماساژ بر بهبود آسیب های ورزشی و ترک اعتیاد

در ابتدا، استفاده مداوم از ساعد برایم دشوار بود، ولی به تدریج عادت کردم که باید در برخی موارد، از ساعد استفاده کنم. به تدریج یاد گرفتم که برای ماساژ بافت عمیق، ماساژ ریلکسیشن، ماساژ مدیتیشن، ماساژ ورزشی قبل از مسابقات یا در زمان کار با مشتریان دارای شرایط خاص از ساعد استفاده کنم. آگاهی از نقش ساعد به من کمک کرد که علاوه بر کمک به مشتریان، از خودم نیز مراقبت کنم».

24

تکنیک های مختلف و موثر ماساژ

 

خاص بودن و مزایای استفاده از ساعد

می توان دلایل بی ‌شماری را برای منطقی بودن استفاده از ساعد بیان کرد. در اینجا به چند مورد از آنها اشاره می شود:

  • می توانید با استفاده از ساعد، نقاط بیشتری از بدن مشتریان را پوشش دهید. بیشتر مشتریان نیز تمایل دارند در زمان ماساژ، قسمت های بیشتری از بدنشان لمس شود.
  • در صورت استفاده از ساعد، آسیب کمتری به دست و مچ شما وارد می شود. شما باید از اهمیت و نقش ساعد در ماساژ درمانی آگاه بوده و از عضلات و مفاصل خود مراقبت کنید تا در زمان ماساژ با دست، عملکرد بهتری داشته باشید.
  • آگاهی از تکنیک های استفاده از ساعد، به مراقبت از مفاصل و کاهش احتمال وارد شدن آسیب به آنها کمک می کند. اگر فقط با دستان خود کار کنید، مفاصل شما زودتر آسیب می بینند.
  • با استفاده از ساعد، شما می توانید فشار بیشتری را با تلاش کمتر وارد کنید. هنگامی که با ساعد خود ماساژ می دهید، دیگر نیازی ندارید که از صدها عضله و مفصل آسیب پذیر دست ها و مچ خود استفاده کنید. در اینجا نیز نقش ساعد در ماساژ درمانی ‏کاملا مشهود است.

به طور کلی، ماساژ دادن با ساعد این امکان را به شما می دهد که تماس بیشتری با بدن مشتری برقرار کنید، کارآمدتر عمل کنید و با کمترین آسیب به عضلات خود، فشار بیشتری را به محل مورد نظر وارد کنید.

اصول اولیه ماساژ ساعد و نقش ساعد در ماساژ درمانی

همانطور که به تدریج با مزایای استفاده از ساعد در طول جلسات ماساژ درمانی آشنا می شوید، باید به یاد داشته باشید که هر بدنی متفاوت است. در این مقاله، پیشنهاداتی درباره استفاده از ساعد در ماساژ درمانی ارائه می شود. این پیشنهادات، بر اساس مکانیک بدن و تکنیک ‌هایی مجرب و معتبر تدوین شده است. با اثبات نقش ساعد در ماساژ درمانی، ساعد به عنوان ابزاری مناسب برای ماساژ شناخته شده و این تکنیک تمام بدن را درگیر می کند.

حتما بخوانید
بررسی شیوه های خود مراقبتی در مقابل سومصرف رسانه های شبکه های اجتماعی

25

لزوم کاهش فشار بر عضلات دست و مچ

با ساعد پروگزیمال خود کار کنید

در ماساژ با استفاده از ساعد، هرچه فشار به محلی دورتر از آرنج وارد شود، باید برای ماساژ دادن بیشتر تلاش کنید. به عبارت دیگر، باید فشار لازم را با نزدیک ترین محل به مفصل آرنج خود به بدن مشتری وارد کنید. شاید نگران باشید که مشتری، فشار آرنج شما را بیش از حد روی بدن خود احساس می کند. ولی اصلا نگران نباشید؛ به دلیل نقش ساعد در ماساژ درمانی، با فشار و تلاش کمتر می توانید فشار متناسبی را به بدن مشتری وارد کنید.

برای بررسی اینکه چگونه باید این تکنیک را اجرا کنید و تا چه حد فشار به بدن مشتری وارد کنید، از دوست یا یکی از نزدیکان بازخورد بگیرید و این تکنیک را روی آنها اجرا کنید. با دریافت بازخورد، متوجه می شوید که وارد کردن چه مقدار فشاری مناسب است. با استفاده از ساعد، سطح وسیع تری از بدن و عضلات مشتری درگیر شده و هم شما و هم مشتری، اهمیت نقش ساعد در ماساژ درمانی را درک می کنید.

انگشتان و مچ دستان خود را در حالت رها و آزاد قرار دهید

بسیاری از درمانگران عادت دارند که انگشتان و مچ دست خود را سفت و در حالت تنش نگه دارند. کار با ساعد فرصتی برای شل شدن عضلات و مفاصل انگشتان دست و مچ را فراهم می کند. بنابراین از این فرصت بهره ببرید و اجازه دهید که انگشتانتان در حالت آزاد، طبیعی و بدون ‌تنش قرار بگیرند.

26

فواید استفاده از ساعد در ماساژ

 

در تصمیم ‌گیری برای انتخاب وضعیت و موقعیت بدن خود دقت کنید

ماساژورها آنقدر روی دستان خود تمرکز می کنند که اغلب پاهای خود را فراموش می کنند. شما می توانید با آگاهی از نقش ساعد در ماساژ درمانی و بهره برداری هر چه بیشتر از ساعد، از تکنیک های کارآمدتر استفاده کنید. برای استفاده از ساعد باید بایستید و موقعیت پایین تنه خود را به صورت هدفمند انتخاب کنید. اگر برای ماساژ دادن، از تکنیک های ضربه ای استفاده می کنید، بدنتان را به جلو و عقب حرکت دهید.

برای بررسی اینکه آیا از این تکنیک به خوبی استفاده می کنید و فشار وارد شده مناسب است یا خیر، می توانید از دوست خود بخواهید که روی میز دراز بکشد و خود را در وضعیت لانژ قرار دهید. به این معنی که یک پا را جلو قرار دهید و زانو را به زمین نزدیک کنید. سپس، در حالی که پای دیگر خود را به عقب دراز کرده اید، بازوها و تنه را به صورت عمودی نگه دارید و با انتخاب وضعیت مناسب، بیشتر متوجه نقش ساعد در ماساژ درمانی می شوید.

حتما بخوانید
آیا می توان از ماساژ برای بهبود اختلالات مفصل گیجگاهی فکی (TMJ) استفاده کرد؟

27

ماساژ درمانی دیسک کمر

 

ترازبندی بدن

ترازبندی مناسب بدن، در ‏زمان اجرای تکنیک های ماساژ با ساعد اهمیت زیادی دارد. برای استفاده موثر از این تکنیک ها، باید بدن خود را در شرایط مناسبی قرار دهید. سعی کنید تا حد امکان، باسن، قفسه سینه، شانه ها و چانه خود را در یک جهت قرار دهید. در غیر این صورت در گذر زمان ممکن است بدن شما آسیب هایی را ببیند.

تحرک و ثبات هماهنگ و متناسب

بهتر است در زمان اجرای ماساژ، بالا تنه خود را ثابت نگه داشته و پایین تنه را حرکت دهید. می توانید در حالتی که عضلات کمربند شانه ای را ثابت نگه داشته اید، این حرکت را با استفاده از عضلات بزرگتر پایین تنه مانند عضلات چهارسر ران، همسترینگ و عضلات باسن انجام دهید.

هنگام ماساژ دادن با بازو، ساعد و عضلات کمربند شانه ای حرکت می کنند؛ همین امر موجب حرکت ستون فقرات می شود. این حرکات متناسب و هماهنگ، دارای تاثیر هم افزایانه با نقش ساعد در ماساژ درمانی است و به ساعد اجازه می دهد که نیرو را به بدن مشتری‌ منتقل کند. باید آنقدر تمرین کنید که بتوانید فشار متناسبی را به بدن مشتری وارد کنید.

28

ماساژ ورزشی و آرام بخش

 

کلام آخر

استفاده از ساعد در ماساژ درمانی، از وارد شدن فشار بیش از حد به دست و انگشتان ماسور جلوگیری می کند. ماساژورها با استفاده از فشار ساعد خود می توانند حرکات ماساژ را به طور مؤثر روی مشتریان اعمال کنند. سطح گسترده ساعد و قدرت آن، امکان وارد کردن فشار عمقی و تسکین دهنده بر روی عضلات را فراهم می‌ کند. همچنین استفاده از ساعد برای ماساژ دادن، به بهبود جریان خون، کاهش التهاب و درد و ایجاد شادابی و آرامش کمک می کند. همینطور از ساعد میتوان برای خستگی کمتر عضله های دست و دیدن آسیب های کمتر به انگشتان و مچ دست در ماساژ استفاده کرد. پس امیدواریم ماساژورهای عزیز به نقش ساعد در ماساژ درمانی پی برده باشند و بتوانند لذت بیشتری از شغلشان ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف 100 هزار تومانی

اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید و تخفیف 100 هزار تومانی دریافت کنید.

کد تخفیف به صورت آنی برای شما ارسال میگردد.

مرکز ماساژ ماهور