ماساژ برای درد کمر و بالا تنه

ثابت شده است که ماساژ درمانی می تواند به بهبود درد کمر و بالا تنه میلیون ها نفری که از این مشکل رنج می برند، کمک کند. افراد زیادی به درد کمر و شانه مبتلا هستند و روزانه، بیماران زیادی برای کاهش درد خود به ماساژ درمانگران مراجعه می کنند.   درد کمر و بالا […]

فهرست مطالب

ثابت شده است که ماساژ درمانی می تواند به بهبود درد کمر و بالا تنه میلیون ها نفری که از این مشکل رنج می برند، کمک کند. افراد زیادی به درد کمر و شانه مبتلا هستند و روزانه، بیماران زیادی برای کاهش درد خود به ماساژ درمانگران مراجعه می کنند.

 

درد کمر و بالا تنه یکی از انواع دردهایی است که به گفته انجمن کایروپراکتیک آمریکا، 80 درصد افراد در مقطعی از زندگی خود با آنها مواجه می شوند. علاوه بر این، موسسه سیاست گذاری سلامت دانشگاه جورج تاون اعلام کرده است که سالانه 83 میلیون نفر از افراد فعال جامعه مجبور می شود به دلایلی همچون احساس درد در ناحیه کمر و بالا تنه از محل کار خود مرخصی بگیرند. به همین دلیل، این دردها به یکی از دلایل اصلی بیکاری تبدیل شده اند.

مشکلات مربوط به شانه، اگر چه کمتر از کمر درد شایع هستند؛ اما همچنان یکی از رایج ترین سندرم های درد ناحیه ای به حساب می آید. بر اساس مطالعات، درد شانه می تواند 18 تا 26 درصد بزرگسالان را مقاطع مختلف زمانی تحت تأثیر قرار دهد. امروزه، تعداد زیادی از افرادی که دردهای مرتبط با کمر و بالا تنه را تجربه می کنند؛ برای بهبود مشکلات خود به روش های غیر دارویی همچون ماساژ روی می آورند. از این رو، ماساژ درمانگرها می توانند با بهره گیری از تبحر و تخصص خود به مراجعان زیادی کمک کنند.

کاهش چشمگیر دردهای عضلانی با ماساژ

کاهش چشمگیر دردهای عضلانی با ماساژ

علل شایع کمردرد و شانه درد

دردهای ناحیه کمر و شانه می توانند دلایل متعدد و مختلفی داشته باشند. آلیشیا دورنس، ماساژور حرفه ای شاغل در آمریکا می گوید: «من افراد زیادی را دیده ام که بر اثر آسیب های ورزشی، بیماری های تحلیل برنده مفاصل، تصادفات رانندگی، برآمدگی و بیرون زدگی دیسک، زمین خوردن، بارداری و نشستن بیش از حد برای کار دچار درد کمر و بالا تنه شده اند».

 

درک آناتومی بدن به ماسورها کمک می کند که بتواند علل بروز درد را بهتر تشخیص دهند. بخش میانی کمر از 12 مهره تشکیل شده است و از بالا تنه شما حمایت می کند. بالاتر از این مهره ها، ستون فقرات گردنی مشتمل بر 7 مهره گردن قرار دارند.

در ستون فقرات ما ساختارهای مختلفی از جمله دیسک های بین مهره ای، نخاع، اعصاب، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها قرار دارد. از آنجا که هر قسمت از بالا تنه، عملکرد متفاوتی دارد و از قسمت های متفاوتی از بدن پشتیبانی می کند، علت و منبع درد کمر و بالا تنه می تواند برای هر فرد متفاوت باشد.

حتما بخوانید
نکات طلایی قبل و بعد از ماساژ برای احساس آرامش در جلسات ماساژ

آزادسازی عضلات با ماساژ

آزادسازی عضلات با ماساژ

 چرا استفاده از ماساژ برای بهبود کمر درد اهمیت دارد؟

در مطالعات مختلف، به بررسی تأثیرات شگفت انگیز ماساژ درمانی بر بهبود دردهای کمر و بالا تنه پرداخته شده است. نتایج این مطالعات نشان می دهد که استفاده از تکنیک های مختلف ماساژ دارای تأثیر فوق العاده ای بر تسکین دردهای عضلانی می باشد. از آنجا که ماساژ درمانی یک مداخله غیر دارویی است، بسیاری از افراد برای تسکین درد کمر و بالا تنه به استفاده از این تکنیک روی می آورند. حتی بسیاری از پزشکان نیز، ماساژ درمانی را به عنوان یک تکنیک غیر دارویی و غیر تهاجمی به بیماران خود توصیه می کنند.

این موضوع زمانی بیشتر اهمیت پیدا می کند که بدانیم بیشتر داروهای مسکن، حالت اعتیاد آور دارند. لذا در سال های اخیر ماساژ درمانی به عنوان یک جایگزین مناسب برای مداخلات دارویی در نظر گرفته می شود و به بخش مهمی از مبارزه با اپیدمی استعمال مواد مخدر برای تسکین درد تبدیل شده است.

اهمیت تخصص ماسور در اثربخشی ماساژ

اهمیت تخصص ماسور در اثربخشی ماساژ

 مطالعات انجام شده درباره تأثیرات معجزه آسای ماساژ درمانی بر بهبود درد کمر و بالا تنه

در سال های اخیر، مطالعات مختلفی انجام شده که در آنها به بررسی اثرات ماساژ درمانی بر دردهای ناحیه کمر پرداخته شده است. در یکی از این مطالعات، تأثیر ماساژ بر رهاسازی و مدول الاسسیته بافت میوفاسیال کمر مورد بررسی قرار گرفته است. هدف این مطالعه، بررسی تأثیر ماساژ درمانی بر کاهش درد بیماران مبتلا به درد نواحی کمر و بالا تنه بود.

 

محققان به ارزیابی شدت درد کمر و مدول الاسسیته بافت میوفاسیال کمر (قبل و بعد از درمان) پرداختند. نتایج نشان داد که آزاد سازی میوفاسیال کمر می تواند موجب کاهش چشمگیر دردهای مربوط به ناحیه کمر شود. داده ها نشان می دهند که مدول الاسسیته عضلات کمر ارتباط مستقیمی با شدت درد کمر دارد. محققان بیان کردند که کاهش مدول الاسسیته پس از آزاد سازی میوفاسیال، به طور مستقیم بر کاهش درد کمر تأثیر می گذارد.

لزوم مراجعه به مراکز تخصصی ماساژ

لزوم مراجعه به مراکز تخصصی ماساژ

کارآزمایی های بالینی برای بررسی تأثیرات ماساژ بر بهبود درد کمر و بالا تنه

در مطالعات متعدد دیگری نیز به بررسی تأثیر ماساژ بر کاهش درد کمر پرداخته شده است. در یکی از این مطالعات، 56 بیمار زن مبتلا به درد کمر مورد بررسی قرار گرفتند. برای این بیماران، جلسات ماساژ درمانی 30 دقیقه ای با استفاده از تکنیک های خاص اجرا شد. نتایج نشان دهنده تأثیرات معجزه آسای تکنیک های ماساژ بر بهبود درد کمر و بالا تنه این بیماران بود.

حتما بخوانید
ماساژ برای بهبود جای زخم

به علاوه، مشخص شد که استفاده از تکنیک هایی همچون افلوراژ، پتریساژ، تکنیک های مالشی، فشاری، ماساژ کمر با تکنیک شیاتسو، ماساژ نقاط ماشه ای، ماساژ سوئدی، ماساژ با سنگ داغ و …. می تواند به طور قابل توجهی به کاهش دردهای بیماران کمک کند.

لازم به ذکر است که تبحر و تخصص ماسور در اجرای این تکنیک ها اهمیت زیادی دارد و باید این تکنیک ها پس از ارزیابی بیماران به صورتی اجرا شوند که با نیازها و شرایط بیمار هماهنگی داشته باشند. به عنوان مثال، ممکن است میزان فشار، سرعت و جهت حرکت های مورد استفاده در هر یک از تکنیک های ماساژ برای هر بیمار متفاوت باشد. لذا، توجه به این نکته اهمیت بسیار زیادی دارد.

رایج ترین تکنیک های ماساژ کمر برای بهبود درد کمر و بالا تنه

امروزه، ماسورهای حرفه ای و مجرب از تکنیک های خاصی برای بهبود درد کمر و بالا تنه استفاده می کنند. در برخی از این تکنیک ها از فشار، ضربه و حرارت برای تسکین دردهای بالا تنه و کمر استفاده کرد. در ادامه به برخی از رایج ترین تکنیک های مؤثر بر کاهش دردهای بالا تنه و کمر می پردازیم.

ماساژ کمر با تکنیک مؤثر شیاتسو

تکنیک شیاتسو، یکی از تکنیک های رایجی است که از آن برای کاهش دردهای عضلانی و بخصوص دردهای ناحیه کمر و گردن استفاده می شود. با استفاده از تکنیک شیاتسو، می توان دردهای عضلانی ناحیه کمر را کاهش داد. این تکنیک ژاپنی با اعمال فشار عمیق به نقاط مختلف بدن، می تواند به تسکین دردهای سیاتیک، کمر دردهای مزمن، دردهای ناشی از آرتروز و همینطور به کاهش دردهای ناشی از خستگی روزانه کمک کند.

ماساژ نقاط ماشه ای برای بهبود درد کمر و بالا تنه

ماساژ نقاط ماشه ای نیز یکی از تکنیک های مهم و مؤثر برای کاهش دردهای ناشی از دیسک و درد کمر و بالا تنه است. این تکنیک بر نقاط میوفاشیال تمرکز دارد که عامل ایجاد دردهای اسکلتی عضلانی در ناحیه ران، کمر و باسن هستند. نقاط ماشه ای، بافت های عضلانی خاصی هستند که با فشار انگشتان دست تحریک می شوند. با اعمال فشار بر روی این نقاط حساس می توان کمر دردهای ناشی از گرفتگی و بیرون زدگی دیسک را به میزان چشمگیری کاهش داد.

حتما بخوانید
دستاوردهای موفقیت آمیز ماساژ و آب درمانی

ماساژ درمانی با سنگ های گرم

ماساژ درمانی با سنگ های گرم

 ماساژ بالا تنه با استفاده از سنگ داغ

ماساژ با استفاده از سنگ داغ یک تکنیک حرفه ای است که برای رفع انقباض عضلات استفاده می شود. در این تکنیک، سنگ های بازالت گرم در نقاط خاصی از کمر قرار داده شده و نواحی مدنظر با استفاده از روغن های مخصوص ماساژ داده می شود.

این تکنیک به خصوص برای تسکین درد و همینطور برای کاهش تنش در نواحی ران، ساق پا و کمر مفید است. باید ماساژ با سنگ داغ توسط متخصصین حرفه ای انجام شود. در این تکنیک، گرمای منتشر شده از سنگ ها به تسکین دردها و رفع گرفتگی و اسپاسم عضلات کمک می کند. از تکنیک ماساژ با سنگ داغ برای رفع دردهای ناشی از کشیدگی، رگ به رگ شدن و انقباض عضلات استفاده می شود.

تکنیک ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی، یکی دیگر از تکنیک های مؤثر بر بهبود درد کمر و بالا تنه و به ویژه دردهای کمر با منشأ نخاع است. کاربرد اصلی این تکنیک، رفع دردهای عضلانی در نواحی پشت و کمر یا عضلات همسترینگ و ساق پا خواهد بود. در ماساژ سوئدی، از فشارهای عمیق برای ایجاد انعطاف پذیری در عضلات استفاده می شود. این تکنیک باعث بهبود درد و کاهش تنش های عضلانی می شود. ماساژ سوئدی برای بهبود دردهای مزمن کمر با منشأ نخاعی بسیار مفید است.

تسکین دردهای بالاتنه و کمر با ماساژ

تسکین دردهای بالاتنه و کمر با ماساژ

سخن نهایی

ثابت شده است که ماساژ می تواند به کاهش درد کمر و بالا تنه کمک کند. با استفاده از تکنیک های مختلف ماساژ، می توان تنش و انقباض عضلات را کاهش داده و درد بیمار را تا حدود زیادی تسکین داد. به عنوان مثال، ماساژ با سنگ داغ باعث گرم شدن عضلات می شود و به رفع دردهای ناشی از انقباض عضلات کمک می کند.

همچنین، ماساژ سوئدی با وارد کردن فشارهای عمیق به کاهش تنش عضلات و بهبود درد کمک می کند. با انجام ماساژ به صورت منظم توسط متخصصین مجرب، بیماران می توانند بهبود قابل ملاحظه ای را تجربه کنند. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از هر تکنیک ماساژی با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ماساژ مناسب برای شما است و هیچ مشکلی در اثر انجام آن به وجود نخواهد آمد.
منابع:

https://www.amtamassage.org/publications/massage-therapy-journal/massage-shoulder-back-pain/

https://carespace.health/post/how-massage-therapy-can-help-with-upper-back-pain/

https://www.parcofontario.com/5-massage-techniques-ease-back-pain/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف 100 هزار تومانی

اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید و تخفیف 100 هزار تومانی دریافت کنید.

کد تخفیف به صورت آنی برای شما ارسال میگردد.

مرکز ماساژ ماهور