تاثیر ماساژ پا

از اثرات اعجاب آمیز ماساژ پاها چه می دانید؟

از اثرات اعجاب آمیز ماساژ پاها چه می دانید؟ معمولاً، ماساژ درمان گران و مشتریان به دنبال انجام تکنیک های ماساژ بر روی بالا تنه و کمر و گردن هستند. دلیل این امر، این است که بیشتر مشتریان به دنبال تسکین درد گردن و کمر هستند. بسیاری از مراجعین، از اثرات شگفت انگیز ماساژ پا […]

فهرست مطالب

از اثرات اعجاب آمیز ماساژ پاها چه می دانید؟

معمولاً، ماساژ درمان گران و مشتریان به دنبال انجام تکنیک های ماساژ بر روی بالا تنه و کمر و گردن هستند. دلیل این امر، این است که بیشتر مشتریان به دنبال تسکین درد گردن و کمر هستند. بسیاری از مراجعین، از اثرات شگفت انگیز ماساژ پا چیزی نمی دانند؛ بنابراین، ماسورها موظف اند که اطلاعاتی را در این زمینه به مشتریان خود ارائه دهند.

همچنین باید ماساژ درمان گران به مشتری کمک کنند که بیشتر از فواید دریافت یک ماساژ واقعی و کامل بدن آگاه شوند. با این حال، علاوه بر مراجعین، بسیاری از ماساژ درمان گران نیز تکنیک های ماساژ بالا تنه را در اولویت قرار می دهند و تمایلی به انجام تکنیک های ماساژ اندام های تحتانی و ماساژ پا ندارند.

در این مطلب، به بیان نکاتی در جهت تغییر رویکرد شما نسبت به ماساژ بخش پایین تنه و تقویت عضلات پا و کمر پرداخته می شود.

تاکید محققان بر تاثیر ماساژ پا و عضلات تحتانی

ارزیابی و آموزش

یکی از بهترین فرصت ها برای آموزش اهمیت مراقبت از عضلات پایین تنه، تاندون ها و فاسیا (بافت همبند میان عضلات) به مشتریان، در زمانی است که آن ها برای اولین بار، برای ماساژ درمانی، به شما مراجعه می کنند.

 ماساژ درمان گر می تواند با گفتگو با مشتریان درباره تاثیر ماساژ اندام های تحتانی و به خصوص ماساژ پا ها بر سلامت عضلات، اهمیت ماساژ این ناحیه را برای آن ها روشن کند. شما می توانید به عنوان یک فرد متخصص، با توجه به نحوه راه رفتن مشتریان، مشکلات آن ها را تشخیص داده و درباره ماساژ های مناسب برای بهبود این وضعیت با مراجعان گفتگو کنید.

بیشتر مشتریانی که از درد کمر رنج می برند، مشکلات عمیق تری در اندام های تحتانی دارند؛ بدین ترتیب، مشتریان با آگاهی از اهمیت ماساژ عضلات پاها، هرگز به پیشنهاد شما برای اجرای تکنیک های ماساژ بر روی اندام های تحتانی، نه نمی گویند.

باید در ابتدا، تکنیک های ماساژ را بر رو کمر بیمار پیاده کنید و سپس به ارزیابی وضعیت بدن او بپردازید. شما می توانید به طور خاص بر روی عضلات همسترینگ مشتریان تمرکز کنید.

تاثیر ماساژ عضلات پا بر بهبود وضعیت سلامت جسمانی

تمرکز بر ماساژ پا همزمان با اجرای تکنیک های ماساژ در بالا تنه 

برای گسترش تمرکز تکنیک های ماساژ درمانی، باید به صورت هم زمان بر تکنیک های موثر و مفید برای بالاتنه و پایین تنه تمرکز کنید. شما می توانید از کار کردن هم زمان بر روی کلیه قسمت های بدن مشتری، مثلاً روی شانه چپ و پای راست، به عنوان یک استراتژی موثر استفاده کنید.

حتما بخوانید
کلمه ماساژ به انگلیسی + تلفظ

برای اجرای این تکنیک باید در ابتدا، دست های خود را بر روی یک شانه بیمار قرار دهید و به طور هم زمان، تکنیک های مناسب ماساژ پا را با دست دیگر بر روی عضلات پای مشتری پیاده کنید. حرفه ای های ماساژ درمانی، به خوبی می دانند که پیاده سازی تکنیک های ماساژ بالا تنه و پایین تنه به صورت هم زمان، دارای اثرات شگفت انگیزی در بازیابی سلامت و ایجاد حس آرامش در افراد می باشد.

ماساژ درمانی بر روی عضلات ساق پا با اجرای تکنیک های مناسب

اجرای تکنیک های مناسب برای ماساژ درمانی پاها

لورا جنکینز، که یک ماساژ درمان گر حرفه ای و مالک یک سالن ماساژ در فیلادلفیا است، می گوید: «من همیشه کار ماساژ بر روی مراجعین را با اجرای تکنیک های ماساژ پا آغاز می کنم. این کار با صرف دو دقیقه وقت برای ماساژ هر پا ادامه می یابد. با این تکنیک، بافت های همبندی واقع در قسمت پایین بدن نرم می شوند؛ بدین ترتیب، بیمار حس آرامش و رها شدن از درد را تجربه می کند». او در عین حال معتقد است که مشکلات پایین تنه و پاها، موجب بروز درد در بالا تنه می شوند.

جنکینز می‌گوید: «معمولاً دادن اطلاعات به مشتری درباره اهمیت اجرای تکنیک های ماساژ روی پا، آن ها را برای انجام این کار متقاعد می کند». ماسورهای حرفه ای، کار خود را با وارد کردن فشارهای ریتمیک به کف پا آغاز می کنند. پس از آن، ماساژ پاشنه پا با کمک انگشتان دست، همراه با وارد کردن فشار به کف پا ادامه می یابد. این کار با ماساژ استخوان های کف پایی هر دو پا و با حرکات متناوب دست ادامه می یابد.

تکنیک های مناسب برای ماساژ کف پا

ماساژ عضلات و ماهیچه های ساق پا

در مراحل بعدی، نوبت به ماساژ عضلات ساق پا می رسد. جنکینز، ماساژ پا و عضلات ساق پا را با وارد کردن ضربات سبک بر روی این عضلات آغاز می کند و به ارزیابی واکنش مشتری می پردازد. اگر مشتری بتواند این حد از فشار را تحمل کند، در مرحله بعد، ماساژ درمانگر، هر دو دست خود را دور ماهیچه های ساق پا می پیچد و انگشتان شست خود را در وسط قرار می دهد و سپس به ماساژ بخش مرکزی و جانبی عضلات دو قلوی پا می پردازد.

حتما بخوانید
آیا ماساژ و مراقبت تسکینی موجب بهبود کیفیت زندگی بیماران بستری و مراقبین می‌شود؟

فلاند که یکی از ماساژ درمان گران شاغل در این مرکز است، می‌گوید در این مرحله نباید از ماساژ ماهیچه درشت نی قدامی (TA) غافل شوید. او جدیداً با دسته ای از مشتریان مواجه شده است که برای مدت زمان زیادی بی تحرک بوده اند و اکنون به هر دلیلی (مانند: شرکت در مسابقات ورزشی یا داشتن اندام متناسب) می خواهند سریعاً عضلات تحلیل رفته خود را تقویت کنند.

 فلاند می گوید: «آن ها می خواهند در مدت زمان کوتاهی، از صفر به صد برسند و اغلب به دلیل نداشتن قوس پا، درد زیادی را در ناحیه کمر تجربه می کنند». ماساژ پا و ماهیچه درشت نی قدامی موجب تسکین فوری درد ناشی از کم بودن قوس پا می شود.

ماساژ بخش مرکزی عضلات با فشار انگشت ها بر این قسمت

توجه به استفاده از تکنیک های خود مراقبتی برای ماساژ درمانگران

 کار کردن با عضلات بزرگ پایین تنه، مانند عضلات همسترینگ می تواند ماساژ درمان گران را در معرض خطر فشار و آسیب قرار دهد. یک راه حل ساده برای ماسورها جهت کاهش فشار کار، انجام تکنیک های خود مراقبتی در زمان های استراحت یا در فاصله زمانی بین پذیرش مشتری ها است. یک مثال از آسیب های احتمالی ماساژ درمان گران، وارد شدن فشار بیش از حد به دست ها در زمان اجرای تکنیک های ماساژ پا و عضلات ساق پا است.

فلاند گاهی اوقات در هنگام کار با مشتریان ورزشکار دارای عضلات همسترینگ بزرگ، مانند بدنسازان، از روی میز بالا می‌رود تا تسلط بیشتری بر کار ماساژ درمانی داشته باشد. در این موارد، او ابتدا به آن ها می‌گوید که روی میز بنشینند، سپس – به آرامی و پس از اطمینان از ثبات بدن بیمار – زانوی خود را دقیقاً در قسمت انتهایی کشکک زانو و روی همسترینگ مشتری قرار می‌دهد.

2 مقاله 25

ماساژهای مناسب برای عضلات بزرگ پاها

 سپس با فشار زانو و حرکات آهسته رو به جلو و عقب، ماهیچه های این قسمت را تا عمق مورد نظر ماساژ می دهد. در این حالت، بهتر است از مشتری بخواهید که در زمان احساس درد بیش از حد، به شما اطلاع دهد. فرآیند ماساژ پا و عضلات همسترینگ می تواند تا 10 دقیقه برای هر پا ادامه داشته باشد.

حتما بخوانید
حمام دامادی - حمام عروسی

این نوع ماساژ می تواند مزایای زیادی را برای مشتریانی که درگیر تمرینات ورزشی هستند، به همراه داشته باشد. بر اساس یک مقاله چاپ شده در سال 2020 در مجله «درمان های بدن و حرکت»، ماساژ همسترینگ به شدت می تواند موجب افزایش انعطاف پذیری عضلات در ورزشکاران زن شود.

استفاده از فوم غلتک

 یکی از تکنیک های موثر و بسیار سودمند برای بهبود سندرم اصطکاک گروه عضلات ایلیوتیبیال، استفاده از فوم رولر است. ممکن است افراد فکر کنند که خوشان می توانند بدون کمک یک فرد حرفه ای، نسبت به این درمان اقدام کنند؛ ولی حقیقت این است که باید برای بهبود وضعیت عضلات و ماساژ پا و کل بدن به صورت اصولی، از ماسورهای حرفه ای آموزش دیده کمک گرفت.

استفاده از فوم رولر و بهبود سندرم اصطکاک گروه عضلات ایلیوتیبیال

رویکردهای جنکینز برای اجرای این تکنیک مفید، اجرای تکنیک  پتریساژ ریتمیک برای شل شدن عضلات و استفاده از ساعد برای افزایش فشار است. هدف اصلی، این است که گروه عضلات ایلیوتیبیال را از عضلات مجاور مانند: عضلات چهار سر ران جانبی و همسترینگ جدا کنید. لوبنستین می گوید: «ممکن است شدت آسیب زیاد باشد و وظیفه شما، ایجاد انعطاف پذیری بیشتر بین عضلات ایلیوتیبیال و عضلات مجاور است».

مراقبت از کل بدن

تغییر نگرش و پذیرش اهمیت ماساژ پا و پایین تنه می تواند چالش برانگیز باشد. شما می توانید با ترکیب تکنیک های جدید یا تأکید بیشتر بر پایین تنه، مشتریان خود را به جایی فراتر از منطقه راحتی آن ها سوق دهید.

یک ماساژ درمان گر باید بتواند مشتری را از اهمیت اجرای تکنیک های ماساژ بر عضلات پا آگاه کند. در صورتی که مشتریان بدانند که منشا بسیاری از مشکلات بالا تنه آن ها، به ناهنجاری و درگیری عضلات پایین تنه و پا مرتبط است، قطعاً با آگاهی کامل از این تکنیک ها استقبال می کنند.

اهمیت ماساژ مناسب اندام های تحتانی بدن و پاها

در حقیقت باید هم ماساژ درمان گران و هم مشتریان بدانند که مراقبت از عضلات کل بدن و اجرای تکنیک های ماساژ درمانی بر روی عضلات بالا تنه و پایین تنه و ماساژ پا به صورت هم زمان می تواند به میزان زیادی موثر و سودمند باشد.

شناسه محتوا
عنوان محتوااز اثرات اعجاب آمیز ماساژ پاها چه می دانید؟  
کلمه کلیدیماساژ پاها
کلمات مترادف (LSI) 
تعداد کلمات1539
تعداد تصاویر8
تعداد عناوین اصلی8
لینک منبعhttps://www.amtamassage.org/publications/massage-therapy-journal/lower-body-massage-review/  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخفیف 100 هزار تومانی

اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید و تخفیف 100 هزار تومانی دریافت کنید.

کد تخفیف به صورت آنی برای شما ارسال میگردد.

مرکز ماساژ ماهور