تناسب اندام برای ماسورها

تناسب اندام برای ماسورهای حرفه‌ای

تا به حال چند بار به خود گفته اید: «من از امروز، تمرینات خود برای آمادگی جسمانی و تناسب اندام را آغاز می کنم؟» چند بار در سال، آمادگی جسمانی از لیست اولویت های شما خارج شده است؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهید، باید مطمئن شوید که از معنی آمادگی جسمانی آگاه […]

فهرست مطالب

تا به حال چند بار به خود گفته اید: «من از امروز، تمرینات خود برای آمادگی جسمانی و تناسب اندام را آغاز می کنم؟» چند بار در سال، آمادگی جسمانی از لیست اولویت های شما خارج شده است؟ قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهید، باید مطمئن شوید که از معنی آمادگی جسمانی آگاه هستید.

آمادگی جسمانی و تناسب اندام

بسیاری از آمریکایی ‌ها «فعالیت بدنی»، «ورزش» و «آمادگی جسمانی» را با هم اشتباه می‌گیرند و از این اصطلاحات به جای یکدیگر استفاده می‌کنند. اگر همیشه هدف شما برای داشتن آمادگی جسمانی به حاشیه می رود، شاید نمی دانید باید از کجا شروع کنید و چگونه ادامه دهید. سردرگمی می تواند به بهترین اهداف آسیب برساند. بنابراین، بهتر است با حذف 7 باور غلط درباره آمادگی جسمانی و تناسب اندام، از این سردرگمی رها شوید و تمرینات خود را به موقع انجام دهید.  

1. چون هر روز به باشگاه می روم، از نظر آمادگی جسمانی و تناسب اندام در وضعیت خوبی قرار دارم

آمادگی جسمانی شامل ورزش، تغذیه، خواب و توجه به سلامت روان می باشد. رابین آربوگاست، مالک باشگاه ورزشی واقع در دالاس می‌گوید: « هرگز نمی توانید بدون ایجاد تعادل در سبک زندگی، به تناسب بدنی دست یابید». ممکن است کسی فکر کند صرفاً به این دلیل که می تواند پرس سینه را به خوبی انجام دهد، از آمادگی جسمانی و تناسب اندام خوبی برخوردار است. اما اگر همین فرد سیگار بکشد یا سبک زندگی ناسالم داشته باشد، یا غذای ناسالم مصرف کند، آیا می توان گفت که وضعیت سلامت او مناسب است؟  

بهبود وضعیت فیزیکی و روانی

اگر شغل این فرد آنقدر استرس زا باشد که نتواند شب بخوابد، صرفنظر از اینکه چند کیلو وزنه را بلند می کند، در وضعیت جسمانی و روانی ناسالمی قرار دارد.

تاد دورکین، مالک باشگاه ورزشی و نویسنده کتاب «حق خود را بگیرید» می ‌گوید: «حتی سخت ‌ترین تمرینات روزانه در باشگاه تحت نظر مربی نیز نمی ‌تواند به تنهایی پازل آمادگی جسمانی و تناسب اندام شما را کامل کند». به همین دلیل، او اصطلاح تناسب اندام کارکردی را بر آمادگی جسمانی ترجیح می دهد.

دورکین می گوید: «تناسب اندام کارکردی، به معنی توانایی و سرزندگی و بهبود عملکرد شغلی در طولانی مدت است». تمرینات متابولیک مناسب، موجب بهبود وضعیت بدنی، تون عضلانی، قدرت و انعطاف پذیری و بهبود وضعیت قلبی عروقی می شود.

حتما بخوانید
3 نقش ماساژ درمانی در توانبخشی برای تسریع فرآیند بهبودی و ارتقای کیفیت زندگی

بر اساس یک دیدگاه، این موارد «یانگ» ورزش هستند. اما برای داشتن تناسب اندام کارکردی، باید حداقل دو یا سه بار در هفته فعالیت های «یینگ» از جمله حرکات کششی، یوگا، تنفس یا مدیتیشن را انجام دهید. در این صورت می ‌توانید از احساس خود برای انتقال انرژی به بخش های کارکردی بدن استفاده کنید. این پیامدهای مثبت و آمادگی جسمانی و تناسب اندام، صرفاً با انجام تمرینات فیزیکی حاصل نمی شوند.

اهمیت تناسب اندام کارکردی و بهبود سلامت فردی

2. آمادگی جسمانی، صرفاً برای داشتن سیکس پک، عضلات باسن و بازو و سینه سفت و قوی است

نینا چری فرانکلین، مربی زندگی سالم در آتلانتا، می گوید: این تصور، یک اشتباه بزرگ است. ورزش فقط بخشی از پازل آمادگی جسمانی است. فرانکلین می‌گوید: «من آمادگی جسمانی را این‌ گونه تعریف می ‌کنم که فرد توانایی انجام وظایف فردی و روزمره خود را به طور مؤثر، با حداقل تلاش و بدون خطر بالای آسیب دیدگی داشته باشد».

او می گوید: «ورزش ساختار یافته، بخشی از آمادگی جسمانی و تناسب اندام است؛ اما هر فردی باید رشته ورزشی مناسب خود را پیدا کند. آمادگی جسمانی، بخشی از خود مراقبتی است، پس به خود احترام بگذارید.»

هر فرد باید رشته ورزشی مورد علاقه خود را پیدا کرده و آن را به صورت پیوسته انجام دهد. فرانکلین توصیه می کند: «شما به روتینی نیاز دارید که از آن لذت ببرید و به آن پایبند باشید». اگر می خواهید قدرت و استقامت عضلانی خود را افزایش دهید تا در حرفه خود به عنوان ماساژ درمانگر عملکرد بهتری داشته باشید، باید در انجام تمرینات ثابت قدم باشید.

۱ مقاله ۳۱ ماساژ ماهور

افزایش قدرت عضلانی با انجام تمرینات ورزشی

3. من وقت کافی ندارم که روزانه به مدت 60 دقیقه در باشگاه تمرین کنم

دیوید مدون، شاغل در باشگاه ورزشی در مریلند می گوید «شما می توانید تمرینات آمادگی جسمانی و تناسب اندام خود را به جلسات کوتاه 10 دقیقه ای تقسیم کنید. در فضای باز قدم بزنید یا حرکات کششی انجام دهید». در یک مقاله، به بررسی اثرات فعالیت های بدنی کوتاه مدت 10 دقیقه ‌ای پرداخته شد و این نتیجه به دست آمد که تمرین ‌های کوتاه مدت با شدت متوسط تا شدید در طول روز، به اندازه یک ساعت تمرین در باشگاه مؤثر هستند.

حتما بخوانید
ماساژ درمانی و درمان درد لگن و کمر

در مطالعه‌ ای دیگر، محققان از شرکت ‌کنندگان خواستند سه بار در روز، با سرعت زیاد از پله ها بالا بروند و بین هر بار بالا رفتن، یک تا چهار ساعت فاصله بگذارند. شواهد نشان داد که با اینکار، وضعیت قلبی عروقی و آمادگی جسمانی و تناسب اندام داوطلبان به طور چشمگیری بهبود یافت.

اثر بخشی فعالیت های بدنی کوتاه مدت در بهبود سلامت روانی و جسمانی

4. من در حال حاضر از نظر بدنی آماده هستم؛ زیرا در حرفه خود به عنوان ماساژدرمانگر به اندازه کافی فعالیت بدنی انجام می دهم

به این دلیل که ماساژ درمانی یک حرفه سخت است؛ معمولاً ماسورها به دلیل فشارهای وارده بر عضلات دچار مشکلاتی مانند ساییدگی مفاصل، درد عضلات، اعصاب و تاندون ‌ها می شوند.

مارگی منصیر، ماسور و پرستار شاغل در فلوریدا می‌گوید: «ما تمام روز روی یک میز خم می‌ شویم و حرکات تکراری را با استفاده از ماهیچه های خاص بر روی مشتریان اجرا می کنیم. بسیار مهم است که از حرکات کششی، یوگا یا تمرینات مقاومتی برای ایجاد قدرت و استقامت عضلانی و جلوگیری از آسیب ناشی از انجام حرکات تکراری استفاده کنیم».

او معتقد است که اگر یک ماسور آمادگی جسمانی و تناسب اندام و برنامه خودمراقبتی نداشته باشد، اول دچار تحلیل عضلات شده و سپس به سمت فرسودگی عاطفی می رود و ناگهان احساس می ‌کند که این شغل برای او مناسب نیست و آن را رها می‌کند.

فعالیت بدنی مناسب برای جلوگیری از آسیب ناشی از کار طرفداران زیادی دارد. در یک مطالعه انجام شده در سال 2011 با حضور 19 بیمار مبتلا به سندرم تونل کارپال نشان داده شد که 21 درصد از داوطلبان، پس از یک ماه ورزش تقویت دست و انگشت با توپ قدرت خود را به دست آورده و پس از سه ماه، 34 درصد نیروی تحلیل رفته آنها بازیابی شد.

حرکات کششی برای افزایش قدرت عضلانی

5. من پنج روز در هفته کار می کنم و به همین دلیل، فعالیت بدنی زیادی دارم

بین فعالیت بدنی در محل کار و فعالیت بدنی مربوط به خود مراقبتی، تفاوت زیادی وجود دارد. وقتی شما کاری را برای سلامتی جسمانی و روانی خود یا برای آمادگی جسمانی و تناسب اندام انجام می دهید، در واقع به بدن و سلامت خود احترام می گذارید.

 در مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد، محققان به بررسی رابطه بین فعالیت بدنی و عزت نفس در بزرگسالان پرداختند. نتایج نشان داد که فعالیت بدنی، به طور مستقیم و غیرمستقیم با عزت نفس، آمادگی جسمانی و تصویر بدنی درک شده در ارتباط است.

حتما بخوانید
ماساژ به عنوان راهی مؤثر برای کاهش تنش شغلی و افزایش بهره وری

6. باید برای رسیدن به تناسب اندام، به فعالیت بدنی شدید بپردازم و من به این تمرینات سخت علاقه ندارم

برخی از افراد تصور می کنند که باید برای حفظ آمادگی جسمانی و تناسب اندام، دو ساعت در روز و هفت روز هفته تمرین کنند. دورکین بر این عقیده است که این فرض درست نیست. او می گوید «شما برای سلامت قلب به فعالیت هوازی نیاز دارید؛ اما برای تناسب اندام می توانید فعالیت هایی مانند یوگا، تای چی، مدیتیشن انجام دهید. همچنین باید به وضعیت تغذیه و خواب خود توجه کنید. همه اینها بخشی از پازل تناسب اندام فیزیکی، سلامت ذهنی و عاطفی هستند».

تغذیه مناسب و سلامتی

در یک مطالعه انجام شده بر روی بیش از 1100 مرد و زن، ثابت شد که تغذیه سالم، ورزش منظم و خواب کافی با کیفیت در شب می‌ تواند به بهبود سلامت روانی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری ‌هایی مانند افسردگی و اضطراب کمک کند. در این مطالعه، کیفیت و کمیت خواب، به عنوان اولین شاخص تعیین کننده شدت افسردگی و وضعیت بهزیستی و سلامت روان افراد شناخته شد.

فعالیت بدنی، به عنوان دومین فاکتور پیش بینی کننده افسردگی و رژیم غذایی، به عنوان سومین شاخص تعیین کننده میزان افسردگی و وضعیت بهزیستی و سلامت روان افراد شناخته شد. بر اساس تحقیقات، مصرف میوه و سبزیجات خام  نیز جزء عوامل پیش‌بینی کننده «بهزیستی» هستند.

7. وقتی به تناسب اندام رسیدم، کارم تمام می شود

باید تمرینات آمادگی جسمانی و تناسب اندام به صورت پیوسته انجام شوند. این مورد، شامل تداوم در رعایت نکات مربوط به کل طیف تناسب اندام از جمله خواب، تغذیه، فعالیت بدنی و سلامت روان می باشد.  

خود مراقبتی و سلامت روان

منصیر بدلیل تجربه کاری بخوبی می داند که حفظ آمادگی جسمانی و خود مراقبتی اهمیت زیادی دارد. او به عنوان یک پرستار، با افرادی مواجه شده است که در دهه 80 زندگی می توانند از افرادی که در دهه 50 زندگی خود قرار دارند، مراقبت کنند. او آموخته است که همه چیز به انتخاب سبک زندگی صحیح مربوط است.

شناسه محتوا
عنوان محتوااجازه ندهید این 7 باور غلط، بر آمادگی جسمانی و تناسب اندام شما به عنوان ماسور آسیب بزند
کلمه کلیدیآمادگی جسمانی و تناسب اندام
کلمات مترادف (LSI) 
تعداد کلمات 
تعداد تصاویر8
تعداد عناوین اصلی8
لینک منبعhttps://www.amtamassage.org/publications/massage-therapy-journal/7-physical-fitness-myths/  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *